اطلاعات مفید از بین انبوه غیر مفید ها

ساخت وبلاگ

حتما تا به حال برای انجام مشاوره و درمان‌های زیبایی به دنبال انتخاب یک پزشک و کلینیک معتبر بوده‌اید. انتخاب زمانی سخت می‌شود که متوجه خواهید شد کلینیک‌های مختلف و زیادی در شهرهای بزرگ در حوزه زیبایی فعال هستند.

 

کلینیک‌های زیبایی در اصفهان  با پزشکان مختلفی مانند متخصصین پوست و مو، پزشکان عمومی، جراحان پلاستیک در حوزه زیبایی، جراحان گوش و حلق و بینی، جراحان عمومی برای درمان‌های لاغری، متخصصین زنان در حوزه زیبایی و کارشناسان تغذیه و … در ارتباط بوده و در داخل کلینیک در وقت‌های معینی حضور دارند. بنابراین شما به راحتی می‌توانید از این مراکز به صورت تخصصی در حوزه دلخواهتان مشاوره دریافت کرده و در صورت تمایل درمان خود را نیز در همان‌جا انجام دهید.

 

اعتبار یک کلینیک زیبایی علاوه بر پزشکانش، به تجهیزات خریداری شده توسط آن مرکز و تعداد بیماران راضی از مرکز بستگی دارد. شما می‌توانید اطلاعات پزشکان شاغل، خدمات و تجهیزات به کار رفته در هر کلینیک را در بخش همچنین می‌توانید با جستجوی شهر خود در سایت آی‌نبض با تمام کلینیک‌ها و پزشکان حوزه زیبایی معتبر شهر خود آشنا شوید. یکی از اهداف آی‌نبض این است که انتخاب هر مرکز برای متقاضیان کارهای زیبایی به راحتی صورت گیرد.

 

همواره به این نکته توجه داشته باشید که کلینیک‌های پوست و مو که با نام کلینیک‌های تخصصی پوست و مو و یا درمانگاه‌های پوست و مو معرفی می‌شوند، مراکز مهمی برای انجام خدمات زیبایی پوست، تناسب اندام و هرگونه جراحی دیگری که در حوزه زیبایی باشد، هستند.

 

نکته مهمی که باید حتما به آن دقت کنید این است که همه مراکز موجود که با نام کلینیک‌های زیبایی تبلیغات انجام می‌دهند، درمانگاه معتبر نیستند و فقط تعدادی از مراکز که موفق به گرفتن مجوز از سازمان نظام پزشکی استان خود شده‌اند و مسئولیت فنی مرکز را یک پزشک متخصص به عهده گرفته، کلینیک‌های تخصصی زیبایی معتبر می‌باشند.

 

کلینیک‌ها و پزشکان معتبر فعال در حوزه زیبایی، قبل از هر اقدامی ابتدا سلامت شما را از طریق آزمایش‌های لازم ارزیابی کرده و در صورت وجود بیماری به شما اطلاع می‌دهند تا تحت معالجه و درمان قرار گیرید و سپس در صورت عدم وجود خطر برای سلامتی شما، عمل زیبایی را انجام می‌دهند.

موقعیت مکانی و مکان و همین طور تجهیزات کلینیک های زیبایی نیز باید دارای شرایط مشخص شده ، از طرف  وزارت بهداشت باشند. اگر می خواهید با مدارک ضروری جهت دریافت مجوز کلینیک زیبایی آشنا شوید ، باید بدانید  شرایط راه اندازی کلینیک زیبایی و دریافت مجوز آن، که در رابطه با مکان و تجهیزات باید رعایت شود، شامل موارد زیر می باشد:

  • از نظر تعداد اتاق و بخش هایی که یک کلینیک زیبایی باید به آن مجهز باشد موارد زیر می باشند:
  • مدیریت ، حسابداری، پذیرش، اطاق لیزر ، مرکز استرایلیزاسیون، حداقل 2 اطاق برای معاینات و اتاق عمل های جراحی کوچک، سالن انتظار، اطاق استراحت پرسنل، رختکن، آبدارخانه و انبار.
  • طراحی مسیر رفت وآمد بیماران و کارکنان باید به نحوی باشد  که برخوردی بین اشخاص، پیش نیاید.
  • ورودی های کلینیک زیبایی، ازسایز کافی، برای برای عبور برانکارد و چرخ بیمار برخوردار باشد.
  • نصب حفاظ به ارتفاع 75 سانتی متر، برای پله ها و بالکن.
  • نصب تابلوی علایم راهنمای بیمار.
  • سیستم اطفاء حریق مورد تائید آتش نشانی
  • فراهم بودن شبکه برق پشتیبان  و تجهیزات مربوط به آن، طبق ضوابط ایمنی.
  • فراهم کردن برق اضطراری برای ساختمان.
  • سیستم تهویه مناسب ، با بازدهی  24 ساعته در تمام طول سال، به منظور فراهم کردن آسایش بیماران و کارکنان.
  • روشنایی و نور کافی در تمامی قسمت های مرکز

    خدمات کلینیک زیبایی  برای جراحی بینی

    یکی از بهترین خدمات ما در مجهز ترین کلینیک زیبایی کشور انجام جراحی های متنوع زیبایی بینی میباشد. که شامل موارد زیر هستند:
  • عمل بینی مردانه و زنانه
  • جراحی بینی گوشتی
  • جراحی بینی استخوانی
  • و...
  • خدمات زیبایی صورت و جوانسازی آن

    با گذشت زمان پیری انسان فرا میرسد و صورت زیبایی و جوانی خود را به مرور زمان از دست میدهد. با پیشرفت علم و تجهیزات کلینیک زیبایی  ما در این کلینیک شما را با روش های مختلف زیباتر خواهیم کرد که برخی از آن ها عبارت اند از:
  • هایفوتراپی
  • لیفت صورت
  • تزریق بوتاکس به صورت
  • تزریق ژل یا فیلر
اطلاعات مفید از بین انبوه غیر مفید ها...
ما را در سایت اطلاعات مفید از بین انبوه غیر مفید ها دنبال می کنید

برچسب : کلینیک زیبایی, نویسنده : نسیم جانپور nasim30 بازدید : 109 تاريخ : سه شنبه 29 آذر 1401 ساعت: 23:08

رشته انسانی در بین 5 رشته دبیرستانی قرار دارد و دانش آموزان پایه نهم در زمان ورود به پایه دهم ، باید رشته تحصیلی خود را انتخاب کنند که با انتخاب رشته ، آینده تحصیلی و شغلی شان را نیز تعیین می کنند.

در میان دانش آموزان و والدین این موضوع جا افتاده است که اگر دانش آموزی درس ضعیفی دارد و از دروسی مثل ریاضیات و فیزیک فراری است ، می تواند وارد رشته انسانی شود و البته یک تصور غلط دیگر نیز در میان دانش آموزان هست که با تحصیل در رشته های انسانی ، فرصت های شغلی مناسبی را در آینده نخواهند داشت.

بار ها دیده شده است که بخاطر این تصورات غلط ، دانش آموزان با اجبار والدینشان وارد رشته های ریاضی و تجربی شده اند ، تا شاید در آینده بتوانند بازار کار خوبی را برای خود رقم بزنند ، اما بهتر است هر دانش آموزان بر اساس توانایی ها و علاقه مندی های خودش تصمیم بگیرد و چندین سال عمر خود را صرف تحصیل در رشته ای که هیچ علاقه ای به آن ندارد ، نکند.

در این مطلب شما را به طور کامل با رشته های علوم انسانی و بازار کار آن و هم چنین پردرآمد ترین رشته ها آشنا خواهیم کرد تا با دید بازتری انتخاب رشته کنید. تا انتهای مطلب همراه ما باشید.

https://pasokhbama.com/%D8%B1%D8%B4%D8%AA%D9%87-%D8%A7%D9%86%D8%B3%D8%A7%D9%86%DB%8C/

لیست رشته های کنکور انسانی

همان طور که ذکر شد سازمان سنجش تمامی 5 زیر گروه کنکور انسانی را حذف نموده و ضریب تاثیر هر درس آزمون اختصاصی را در قالب جدولی ارائه داده تا داوطلبان متقاضی رشته های علوم انسانی بتوانند طبق اهمیت و درصد دروس ارائه شده برای قبولی در رشته مورد علاقه خود تلاش نمایند.

 

در واقع با حذف زیرگروه های آزمون سراسری انسانی ضریب هر درس تخصصی ارائه شده توسط سازمان سنجش برای تمامی رشته های تحصیلی یکسان می باشد و متقاضیان می توانند بر حسب علاقه خود به رشته های این آزمون دروس که در اولویت برای مطالعه هستند را در برنامه ریزی خود در اولویت قرار دهند.

 

 

بر اساس اطلاعیه منتشر شده در خصوص کنکور سراسری 1402، زیرگروه های رشته انسانی از کنکور انسانی حذف شده و داوطلبان باید طبق ضرایب دروس آزمون اختصاصی که برای تمامی رشته ها یکسان می باشد، به مطالعه منابع درسی خود بپردازند.

 

در سال های گذشته گروه انسانی دارای 5 زیر گروه بوده که در هر زیر گروه لیست رشته محل ها و ضرایب هر درس اختصاصی با سایر زیر گروه ها متفاوت در نظر گرفته شد. در این بخش برای آشنایی شما با  لیست رشته های کنکور انسانی به تفکیک هر مقطع پرداخته شده است.

مجموعه علوم انسانی یکی از گروه های آزمایشی کنکور سراسری است که سهم بزرگی از داوطلبان کنکور سراسری را به خود اختصاص داده است.

 

معرفی رشته های علوم انسانی
رشته باستان شناسیرشته زبان و ادبیات فارسیرشته علوم اقتصادی
رشته دانشگاهی علوم اقتصادیرشته اقتصاد حمل و نقلرشته علوم اجتماعی
رشته الهیات و معارف اسلامیرشته علوم و ارتباط اجتماعیرشته فلسفه
رشته فقه و حقوق اسلامیرشته فقه و اصول اسلامیرشته حسابداری حسابرسی
رشته حسابداری مالیاتیرشته حسابداریرشته حقوق کنسولی
رشته مدیریت جهانگردی و هتلداریرشته جغرافیای انسانیرشته جغرافی
رشته کاردانی حسابداریرشته کارشناسی معارف اسلامیرشته کتابداری
رشته مدد کاری اجتماعیرشته مدیریترشته مدیریت بازرگانی
رشته کاردانی بیمهرشته مدیریت دولتیرشته کاردانی مدیریت بازرگانی
رشته کاردانی مدیریت صنعتیرشته مدیریت خاصرشته مدیریت صنعتی
رشته مطالعات خانوادهرشته علوم قضاییرشته علوم قرآن و حدیث
رشته علوم اقتصادی اقتصاد کشاورزیرشته علوم انتظامیرشته کودکان استثنایی
رشته امور دفتری منشیگریرشته کاردانی امور مالی و مالیاتیرشته مدیریت امور بانکی
رشته راهنمایی و مشاورهرشته روابط سیاسیرشته روانشناسی
رشته علوم سیاسیرشته تربیت بدنی و علوم ورزشیرشته تربیت معلم قرآن مجید
رشته علوم تربیتیرشته تاریخرشته زبان و ادبیات عربی

 

رشته های گروه انسانی دارای 5 زیر گروه می باشد که در هر زیر گروه لیست رشته محل ها و ضرایب هر درس اختصاصی با سایر زیر گروه ها متفاوت است. در این بخش لیست رشته های کنکور انسانی به تفکیک زیرگروه را قرار داده ایم.

اطلاعات مفید از بین انبوه غیر مفید ها...
ما را در سایت اطلاعات مفید از بین انبوه غیر مفید ها دنبال می کنید

برچسب : رشته انسانی, نویسنده : نسیم جانپور nasim30 بازدید : 68 تاريخ : يکشنبه 27 آذر 1401 ساعت: 16:33

شرایط میهمانی دانشگاه آزاد هر ساله به شکل آیین نامه میهمانی دانشگاه آزاد در سایتی به نام منادا به آدرس monada.iau.ir منتشر شده و در اختیار دانشجویانی که درصدد گرفتن مهمانی هستند قرار می گیرد. آن دسته از دانشجویانی که از شرایط خود راضی نیستند و قصد گرفتن نقل و انتقال یا مهمانی دانشگاه آزاد را دارند، باید در زمان اعلام شده از سوی دانشگاه، با مراجعه به سامانه نقل و انتقالات دانشگاه آزاد به نشانی monada.iau.ac.ir در خواست انتقالی یا مهمانی خود را ثبت کنند.

نقل و انتقالات دانشگاه آزاد در هر سال تحصیلی دو مرتبه انجام می گیرد تا دانشجویانی که به هر دلیل تمایل به تحصیل در دانشگاه دیگری دارند، به راحتی امکان جا به جایی را داشته باشند. در حال حاضر، دانشگاه آزاد به یکی از بزرگ ترین مراکز علمی کشور تبدیل شده که در کنار دانشگاه های سراسری و سایر موسسه ها مانند پیام نور و غیر انتفاعی، نقش مهمی در جذب و پرورش دانشجویان دارد. این دانشگاه امکان انتقال دانشجویان را فراهم کرده است تا افرادی که به دلایل مختلف از جمله مسافت، محیط آب و هوایی یا سایر موارد این چنینی از دانشگاه خود راضی نیستند، ثبت نام نقل و انتقالات دانشگاه آزاد را انجام داده و به دانشگاه مورد نظر خود منتقل شوند. البته این افراد باید شرایط لازم جهت این امر را داشته باشند. زیرا برای نقل و انتقالات این دانشگاه یک سری شرایط و ضوابط خاص تعیین شده که در صورت عدم وجود آن ها، امکان دریافت انتقالی میسر نخواهد بود.

 

https://pasokhbama.com/%D8%B4%D8%B1%D8%A7%DB%8C%D8%B7-%D9%85%D9%87%D9%85%D8%A7%D9%86-%D8%B4%D8%AF%D9%86-%D8%AF%D8%B1-%D8%AF%D8%A7%D9%86%D8%B4%DA%AF%D8%A7%D9%87-%D8%A2%D8%B2%D8%A7%D8%AF/

در کنار شرایط و ضوابط موجود، دانشجویانی که قصد دریافت انتقالی دارند باید به زمان ثبت نام نقل و انتقالات دانشگاه آزاد ۱۴۰۱ هم توجه داشته باشند. چرا که برای انجام این کار یک بازه زمانی مشخص در ابتدای هر ترم در نظر گرفته شده و داوطلبان تنها در همین زمان امکان ثبت درخواست جهت انتقالی را خواهند داشت. این موعد معین در ابتدای هر ترم به اطلاع دانشجویان می رسد که در این مطلب هم به صورت کامل به آن می پردازیم. روش ثبت درخواست مهمانی دانشگاه آزاد مهر و بهمن هم به صورت اینترنتی بوده و نیازی به مراجعه حضوری دانشجویان به دانشگاه مبدا وجود ندارد. با توجه به این که ممکن است دانشجویان زیادی تمایل به دریافت انتقالی داشته باشند، در ادامه نحوه ثبت درخواست جهت این امر را بیان کرده و به زمان ثبت درخواست برای انتقالی دانشگاه آزاد بهمن و مهر خواهیم پرداخت. پس در ادامه با ما همراه باشید تا اطلاعات جامعی در این زمینه به دست آورید.همانند ترم اول تحصیلی، دانشجویان دانشگاه آزاد در ابتدای نیمسال دوم هم امکان ثبت درخواست جهت دریافت انتقالی را خواهند داشت. منتهی با توجه به محدودیتی زمانی بین دو ترم، بازه زمانی در نظر گرفته شده برای ثبت درخواست انتقالی دانشگاه آزاد بهمن معمولا کوتاه تر از این بازه در نیمسال اول خواهد بود. این بازه زمانی در سال نیمسال دوم سال تحصیلی ۱۴۰۰ – ۱۴۰۱ از ۱۵ آذز آغاز شده و تا روز ۳۰ ام همین ماه ادامه داشت. یعنی داوطلبان در حدود پانزده روز برای ثبت درخواست مهمانی خود فرصت داشتند که نصف فرصت موجود در ترم اول بوده است. البته در ادامه این بازه سه روز دیگر هم تمدید شد تا امکان نقل و انتقالات دانشگاه آزاد در ترم بهمن تا 3 دی ماه فراهم باشد. تا کنون اطلاعاتی مربوط به زمان ثبت درخواست نقل و انتقالات در ترم بهمن سال تحصیلی جدید هم منتشر نشده است. به محض اعلام دقیق زمان ثبت نام نقل و انتقالات دانشگاه آزاد ۱۴۰۱ در ترم بهمن این مطلب به روز رسانی می شود.

شرایط مهمان شدن در دانشگاه آزاد 1401

 pasokhbama.com میگوید:دانشگاه آزاد همچون سایر دانشگاه ها ، شرایط مهمان شدن را برای دانشجویان خود فراهم ساخته است و متقاضیان در صورتی که واجد شرایط لازم باشند ، می‌ توانند در سایر واحد های دانشگاه آزاد مهمان شوند.

ثبت نام مهمانی و انتقالی دانشگاه آزاد از طریق سایت منادا انجام می گیرد و دو بار در سال نیز به دانشجویان امکان ثبت نام داده می شود که فرصت اول برای ترم مهر و فرصت دوم برای ترم بهمن است.

اگر دانشجوی دانشگاه آزاد هستید و‌ درخواست میهمانی دارید ، باید پیگیر اطلاعیه های سایت منادا باشید و با شروع شدن ثبت نام ، مدارک خود را ارائه دهید. البته باید از شرایط لازم نیز برخوردار باشید که این شرایط به شرح زیر می باشند :

شرایط عمومی مهمان شدن در دانشگاه آزاد

  • دانشجویانی که متقاضی مهمان شدن در دانشگاه آزاد هستند ، حداقل باید یک ترم در دانشگاه پذیرفته شده تحصیل کنند.
  • نقل و انتقالات دانشگاه آزاد فقط برای دانشجویان رشته های با آزمون امکان پذیر است و دانشجویان رشته های بدون کنکور فقط می توانند درخواست مهمانی داشته باشند.
  • دانشجویان واحد ظرفیت خودگردان دانشگاه آزاد فقط می توانند به واحد های ظرفیت خودگردان انتقالی بگیرند.
  • یکی از مهم ترین شرایط مهمان شدن در دانشگاه آزاد ، ارائه رشته و گرایش تحصیلی دانشجو در دانشگاه مقصد است و اگر دانشگاه مورد تقاضا رشته ‌و گرایش تحصیلی دانشجو را نداشته باشد ، با درخواست او مبنی بر مهمانی موافقت نخواهد شد.
  • دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد که مجوز میهمانی را دارند ، برای اخذ واحد درسی پایان نامه باید موافقت دانشگاه مبدا و مقصد را کسب کنند.
  • امکان مهمانی آزادگان ، اسرا ، جانبازان 25 درصد و بالاتر و همسر و فرزندان آنها و دانشجویان شاهد به هر یک از واحد های دانشگاهی وجود دارد.
  • امکان میهمانی برای وزراء ، نمایندگان مجلس شورای اسلامی ، معاونین رئیس جمهور ، استانداران و سفیران و همسران و فرزندان آن ها که در مسئولیت مربوطه انجام وظیفه می کنند ، به محل ماموریت و یا نزدیک ترین شهر به محل اشتغال، پس از تایید کمیسیون نقل و انتقالات دانشجویی وجود دارد.
  • دانشجویان دکتری تخصصی امکان مهمانی به واحد های دانشگاهی همتراز یا پایین تر ، دارند.
اطلاعات مفید از بین انبوه غیر مفید ها...
ما را در سایت اطلاعات مفید از بین انبوه غیر مفید ها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : نسیم جانپور nasim30 بازدید : 87 تاريخ : شنبه 26 آذر 1401 ساعت: 16:52

 

بر اساس تعریف سازمان جهانی بهداشت (WHO)، طب سنتی به دانش، مهارت و عملکردهایی بر اساس تئوری، عقاید و تجربیات بومی فرهنگهای مختلف اطلاق میشود که با هدف حفظ سلامتی، پیشگیری، تشخیص، بهبود و درمان بیماریهای جسمی و روحی بکار گرفته میشوند.

برای هزاران سال انسان‌ها از نواحی مختلف گیاهان یا مشتقات بدن حیوانات برای درمان مشکلات سلامتی خود استفاده کرده‌اند. در آفریقا، آسیا، آمریکای لاتین و خاورمیانه، حدود ۷۰-۹۰ درصد مردم همچنان از انواع مختلف توصیه‌های سنتی به عنوان درمان اولیه استفاده می‌کنند. طب سنتی در بعضی مناطق از پشتوانه جامع حاوی مطالعات پژوهشی و اسناد علمی تئوری و عملی برخوردار است. در حالی که در نواحی دیگر این دانش به تدریج از نسل به نسل دیگر کمرنگ شده و تا حد نقل و قول‌های شفاهی تنزل یافته است. از آنجایی که یک سوم افراد در جوامع مختلف امکان دسترسی به داروهای مدرن را ندارند، ارائه شیوه‌های درمانی سنتی و جایگزین ایمن و مطمئن می‌تواند راهی برای افزایش دسترسی به خدمات بهداشتی و سلامتی فراهم کند. از اینرو در بعضی مناطق از دنیا، اقوام مختلف در حال بازگشت به اصول و آموزه‌های سنتی و بومی خود هستند.

https://pasokheto.ir/tehran/%D9%85%D8%B1%DA%A9%D8%B2-%D8%AD%D8%AC%D8%A7%D9%85%D8%AA/

در حال حاضر، بیش از ۱۰۰ کشور سازوکارهایی برای داروهای گیاهی دارند. اما شیوه‌های طب سنتی در کشورها و نواحی مختلف دنیا با توجه به تفاوت‌های فرهنگی، تاریخی، منش و فلسفه فردی جوامع با یکدیگر متفاوت است. از جمله انواع رایج طب سنتی در دنیا می‌توان به طب سنتی چینی، هندی، آفریقایی و طب سنتی ایرانی اشاره کرد.

طب سنتی در بسیاری از کشورها با اصطلاح طب جایگزین یا مکمل شناخته می‌شود. این در حالی است که در بعضی کشورها طب مکمل یا جایگزین تا حدودی تعریف متفاوتی داشته و به مجموعه گسترده از اقدامات مراقبتی و بهداشتی اطلاق می‌شود که لزوما ممکن است جزوی از سنت خود آن جامعه نبوده و هنوز با سیستم مراقبت سلامت آن ادغام نشده است.

برای هزاران سال انسان‌ها از نواحی مختلف گیاهان یا مشتقات بدن حیوانات برای درمان مشکلات سلامتی خود استفاده کرده‌اند. در آفریقا، آسیا، آمریکای لاتین و خاورمیانه، حدود ۷۰-۹۰ درصد مردم همچنان از انواع مختلف توصیه‌های سنتی به عنوان درمان اولیه استفاده می‌کنند. طب سنتی در بعضی مناطق از پشتوانه جامع حاوی مطالعات پژوهشی و اسناد علمی تئوری و عملی برخوردار است. در حالی که در نواحی دیگر این دانش به تدریج از نسل به نسل دیگر کمرنگ شده و تا حد نقل و قول‌های شفاهی تنزل یافته است. از آنجایی که یک سوم افراد در جوامع مختلف امکان دسترسی به داروهای مدرن را ندارند، ارائه شیوه‌های درمانی سنتی و جایگزین ایمن و مطمئن می‌تواند راهی برای افزایش دسترسی به خدمات بهداشتی و سلامتی فراهم کند. از اینرو در بعضی مناطق از دنیا، اقوام مختلف در حال بازگشت به اصول و آموزه‌های سنتی و بومی خود هستند.

در حال حاضر، بیش از ۱۰۰ کشور سازوکارهایی برای داروهای گیاهی دارند. اما شیوه‌های طب سنتی در کشورها و نواحی مختلف دنیا با توجه به تفاوت‌های فرهنگی، تاریخی، منش و فلسفه فردی جوامع با یکدیگر متفاوت است. از جمله انواع رایج طب سنتی در دنیا می‌توان به طب سنتی چینی، هندی، آفریقایی و طب سنتی ایرانی اشاره کرد.

طب سنتی در بسیاری از کشورها با اصطلاح طب جایگزین یا مکمل شناخته می‌شود. این در حالی است که در بعضی کشورها طب مکمل یا جایگزین تا حدودی تعریف متفاوتی داشته و به مجموعه گسترده از اقدامات مراقبتی و بهداشتی اطلاق می‌شود که لزوما ممکن است جزوی از سنت خود آن جامعه نبوده و هنوز با سیستم مراقبت سلامت آن ادغام نشده است.

 

 

طب سنتی ایرانی

 

طب سنتی ایرانی شامل مجموعه‌ای از تمام دانش و دستورالعمل‌هایی است که از زمان باستان (از حدود ۸۰۰۰ سال پیش از میلاد) تا کنون در ایران برای تشخیص، پیشگیری و درمان بیماری بکار برده می‌شده است. طب سنتی ایران از دو شاخه اصلی تئوری (که در مورد وضعیت و تغییرات بدن انسان و علل و نشانه‌های سلامتی و بیماری بحث می‌کند) و عملی (دانش چگونگی حفظ سلامتی و چگونگی بازگرداندن آن پس از بروز بیماری‌ها) تشکیل می‌شود.

در طب سنتی ایرانی، عملکردهای فیزیولوژیک بدن بر مبنای هفت فاکتور سنجیده می‌شوند که عبارتند از: عناصر (ارکان)، مزاج، اخلاط، ارگان (اعضا)، ارواح، قوا و عملکرد (افعال).

اصول طب سنتی:

اصول طبابت در طب سنتی بر چهار طبیعت مزاج انسان یا اخلاط اربعه است.

این چهار طبیعت عبارتند از:

  1. بلغم
  2. صفرا
  3. سودا
  4. خون

که بر سردی و گرمی مزاج، با توجه به مشخصات فرد بیمار درمان می شود.

طب سنتی ایران تقریبا قدمت 3000 ساله دارد و کتابهای سنتی افرادی چون ابن سینا و ذکریای رازی، قریب به 500 سال است که در دانشگاههای اروپایی و آسیایی توسط اساتید تدریس می شود.

پیشگیری از بیماریها در طب سنتی به روش زندگی صحیح است ، یعنی افراد باید تغذیه ای متناسب با مزاج و مشخصات خود داشته باشند.

این طب معتقد است که هر انسانی باید با توجه به طبیعت مزاج یا ارگانیسم بدنش در مصرف غذاهای سرد یا گرم اعتدال داشته باشد، تا دچار عوارض گوارشی نشود.

در طب سنتی برای درمان بیماری ها از گیاهان دارویی و موادی که منشاء طبیعی و حیوانی دارند استفاده می شود.

تقسیم بندی بیماری ها بر اساس طب سنتی:

طب سنتی بیماریها را به 3 دسته تقسیم می کند :

  1. بیماریهای سوء مزاجی
  2. سوء ترکیبی
  3. بیماریهای تفرق و اتصال
اطلاعات مفید از بین انبوه غیر مفید ها...
ما را در سایت اطلاعات مفید از بین انبوه غیر مفید ها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : نسیم جانپور nasim30 بازدید : 86 تاريخ : پنجشنبه 24 آذر 1401 ساعت: 15:25

زمانبندی ثبت نام و پذیرش کارشناسی ارشد بدون آزمون پردیس ارس دانشگاه تهران

همانطور که در ابتدا نیز ذکر شد ، داوطلبان برای ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور پردیس ارس دانشگاه تهران یکبار در سال فرصت دارند و نحوه پذیرش نیز بر اساس سوابق علمی پژوهشی و افتخارات علمی طبق جدول ارزیابی مصاحبه می باشد. در سال گذشته زمانبندی ثبت نام ، پذیرش و شروع کلاس ها به شرح زیر بوده است و برای سال آینده نیز احتمالا در همین تاریخ ها ، پذیرش انجام بگیرد.

https://pasokhbama.com/%D8%AB%D8%A8%D8%AA-%D9%86%D8%A7%D9%85-%D8%A7%D8%B1%D8%B4%D8%AF-%D8%A8%D8%AF%D9%88%D9%86-%D8%A2%D8%B2%D9%85%D9%88%D9%86-%D9%BE%D8%B1%D8%AF%DB%8C%D8%B3-%D8%A7%D8%B1%D8%B3-%D8%AA%D9%87%D8%B1%D8%A7%D9%86/

  • شروع ثبت نام الکترونیکی : 17 خردادماه الی 17 تیرماه به مدت یکماه
  • بررسی مدارک : 19 الی 28 تیرماه
  • برگزاری مصاحبه : 17 الی 23 مردادماه
  • اعلام نتایج : 15 شهریورماه
  • شروع ثبت نام غیرحضوری : 23 شهریورماه
  • شروع کلاس ها : 1 مهرماه
 

رشته های کارشناسی ارشد بدون آزمون پردیس ارس دانشگاه تهران

حدود 55 رشته تحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد بدون آزمون پردیس ارس دانشگاه تهران در گروه های علوم انسانی ، فنی مهندسی و .. ارائه می شوند که شامل رشته های زیر هستند :

  • مدیریت
  • حسابداری
  • مهندسی مالی
  • علوم اقتصادی
  • مشاوره
  • روانشناسی
  • تربیت بدنی
  • علوم ورزشی
  • حقوق کیفری و جرم شناسی

    پردیس بین المللی ارس که کار خود را از 1389 آغاز نمود، در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری دانشجو می پذیرد. این دانشگاه تا کنون توانسته است بیش از هزار دانشجو  در دوره کارشناسی و 180 دانشجو در دوره دکتری را نام ثبت نام کند.

    در مورد روش ورود به کارشناسی ارشد دانشگاه بین المللی ارس باید بگوییم که این دانشگاه به دو طریق با آزمون و بدون آزمون دانشجو جذب می کند. در روش اول، متقاضیان می توانند همانند سایر داوطلبان در کنکور سراسری مقطع کارشناسی ارشد سازمان سنجش شرکت کرده و پس از اعلام نتایج، در صورت داشتن شرایط ارشد پردیس ارس ، از میان رشته ها و گرایش های مربوطه دست به انتخاب بزنند.

    اما در روش دوم که به شیوه بدون کنکور می شود، این دانشگاه در زمان های خاصی فراخوانی را مبنی بر جذب دانشجو بر اساس سوابق تحصیلی می کند. در این اطلاعیه ها زمان، رشته های ارشد پردیس ارس و شرایط عمومی و اختصاصی ذکر می شود. در این روش، سوابق علمی و پژوهشی متقاضی مورد بررسی قرار گرفته و گذر از مصاحبه علمی نیز جهت تائید صلاحیت الزامی خواهد بود

     

     pasokhbama.com میگوید: ثبت نام کارشناسی ارشد دانشگاه بین المللی ارس به صورت اینترنتی بوده و متقاضیان می توانند با مراجعه به سایت این دانشگاه برای تکمیل فرایند نام نویسی اقدام کنند. برای این منظور لازم است مراحل زیر طی شود.

     

  • وارد کردن آدرس اینترنتی aras.ut.ac.ir
  •  

  • در صفحه اصلی، گزینه ” درخواست پذیرش دانشگاه تهران ” انتخاب نمایید.
  •  

  • بر روی لینک فعال ” پذیرش کارشناسی ارشد دانشگاه بین المللی ارس ( سال مورد نظر)- آزمون اختصاصی پردیس بین المللی ارس” کلیک کنید.
  •  

  • در صفحه بعد اطلاعات نمایش داده شده اعم از شناسه کاربری، گذرواژه را وارد کرده و سپس لینک ” ثبت موقت مشخصات داوطلب” را لمس نمایید.
  •  

  • چنانچه اطلاعات به درستی وارد شده باشند، با کلیک بر روی گزینه ثبت موقت مشخصات داوطلب، شماره پرونده/داوطلب در بالای صفحه نشان داده خواهد شد. دقت داشته باشید که برای ادامه مراحل بعدی، داشتن شناسه کاربری، گذرواژه و شماره داوطلبی ضروری است. از این رو حتما آن ها را به یاد داشته یا در جایی نگهداری کنید.

    اگر دانشجوی کارشناسی هستید و قصد ادامه تحصیل در مقطع بدون کنکور کارشناسی ارشد و را دارید در صورت واجد شرایط بودن می توانید اقدام به ثبت نام بدون آزمون کارشناسی ارشد پردیس ارس دانشگاه تهران 1401 - 1402 کنید.

    داطلبانی که قصد ثبت نام کارشناسی ارشد ارس را دارند باید در زمان تعیین شده در سامانه مورد نظر اقدام به ثبت نام نمایند.

    زمان ثبت نام بدون آزمون کارشناسی ارشد پردیس ارس دانشگاه تهران ۱۴۰۱ - ۱۴۰۲ در روز شنبه 11 تیر 1401 آغاز می شود و تا پنجشنه 23 تیر 1401 ادامه دارد. دانشجویان توجه داشته باشند حتما در ای بازه زمانی مشخص شده اقدام به ثبت نام نمایند در غیر این صورت ممکن از مهلت ثبت نام تمدید نشود و متقاضیان از ثبت نام در پردیس ارس دانشگاه تهران جا بمانند.

اطلاعات مفید از بین انبوه غیر مفید ها...
ما را در سایت اطلاعات مفید از بین انبوه غیر مفید ها دنبال می کنید

برچسب : دانشگاه ارس, نویسنده : نسیم جانپور nasim30 بازدید : 98 تاريخ : چهارشنبه 23 آذر 1401 ساعت: 18:09

بسیاری از ما به دنبال داشتن مژه های پر و بلند هستیم. یکی از روش هایی که امروزه برای پر و بلند کردن مژه ها استفاده می شود، اکستنشن مژه است. اکستنشن مژه ماندگاری بیشتری نسبت به سایر گزینه ها دارد. بسیاری از  خانم هایی که قصد انجام اکستنشن مژه را  نزد یک مژه کار حرفه ای دارند، سوالات زیادی در مورد این روش دارند که در ادامه به برخی از مهم ترین پرسش ها در مورد اکستنشن مژه پاسخ داده می شود. در مقابل می‌توان از روشی که اصطلاحا به آن اکستنشن مژه می‌گویند استفاده کرد.

در این روش سریع به نتیجه مطلوب خود می‌رسید اما باید قبل از اقدام برای این کار در ارتباط با آن آشنایی کامل داشته باشید.

اکستنشن مژه چیست

اکستنشن را با تارهایی از ترکیبات مصنوعی از جنس مو می‌سازند و در میان مژه‌ها قرار می‌دهند. در این روش مژه اضافه تک‌به‌تک لابه‌لای مژه‌های پلک بالا با چسب اضافه می‌شود و به این ترتیب دیگر نیازی به استفاده از مژه مصنوعی یا آرایش زیاد چشم‌ها نیست.

تفاوت اکستنشن مژه با مژه مصنوعی مژه‌های مصنوعی که استفاده می‌شود با یک نگاه ساده کاملا قابل تشخیص می‌باشد اما هنگامی که شما اکستنشن برای مژه انجام می‌دهید ، به سادگی مشخص نمی‌شود و با مژگان خودتان تفاوت زیادی ندارد. علاوه بر این نتیجه‌ای که شما با اکستنشن مشاهده می‌کنید به مراتب خیلی بالاتر و بهتر از مژه مصنوعی می‌باشد و همین‌طور مدت دوام اکستنشن پایدارتر است و مدت طولانی‌تری بر مژه‌های شما بدون تغییر باقی می‌ماند.

مراحل انجام کار اکستنشن مژه

فرد داوطلب باید دراز بکشد و چشم‌ها را ببندد. زیر مژه‌های پلک بالا دستمالی تمیز قرار می‌گیرد. با کمک گرفتن از موچین مژه‌ها را برداشته و نوک آن‌ها را به اندازه یک میلی متر به چسب آغشته کرده و سپس روی قسمتی که مورد نظر هست (معمولا در گوشه خارجی چشم باید مژه‌ها متراکم‌تر و بلندتر باشند) قرار دهید و برای پیوستن کمی صبر کنید. پس از اتمام کار و چک کردن یک نواختی مژه‌ها با استفاده از برس مژه؛ مژه‌ها را شانه کنید و در آخر نیز با کمک لوسیون پاک کننده آرایش و پنبه روی پلک و مژه‌ها را بشورید و به آرامی چسب‌ها را نیز بکنید.

مژه‌های ضخیم و پرپشت از چیز‌هایی است که تقریبا همه مایل به داشتن آن هستند، اما گاهی به صورت ژنتیکی و یا بر اثر عوامل محیطی فرد از مژه‌های کم پشتی برخوردار می‌شود و برای رفع آن به روش‌های مختلفی دست می‌زند. اگرچه درمان‌های خانگی مختلفی برای تقویت مژه و پرپشت شدن آن‌ها وجود دارد، اما همانطور که می‌دانید این شیوه‌ها زمان بر هستند. در مقابل می‌توان از روشی که اصطلاحا به آن اکستنشن مژه می‌گویند استفاده کرد. در این روش سریع به نتیجه مطلوب خود می‌رسید، اما باید قبل از اقدام برای این کار در ارتباط با آن آشنایی کامل داشته باشید.

اکستنشن مژه چیست؟

اکستنشن eyelash extensions را با تار‌هایی از ترکیبات مصنوعی از جنس مو می‌سازند و در میان مژه‌ها قرار می‌دهند. در این روش مژه اضافه تک به تک لابه لای مژه‌های پلک بالا با چسب اضافه می‌شود و به این ترتیب دیگر نیازی به استفاده از مژه مصنوعی یا آرایش زیاد چشم‌ها نیست.

تفاوت اکستنشن مژه با مژه مصنوعی

مژه‌های مصنوعی که استفاده می‌شود با یک نگاه ساده کاملا قابل تشخیص است، اما هنگامی که شما اکستنشن برای مژه انجام می‌دهید، به سادگی مشخص نمی‌شود و با مژگان خودتان تفاوت زیادی ندارد.


علاوه بر این نتیجه‌ای که شما با اکستنشن مشاهده می‌کنید به مراتب خیلی بالاتر و بهتر از مژه مصنوعی است و همین طور مدت دوام اکستنشن پایدارتر است و مدت طولانی تری بر مژه‌های شما بدون تغییر باقی می‌ماند.

چطور برای اکستنشن مژه آماده شویم؟

روزی که قرار است اکستنشن مژه انجام دهید به مژه های خود ریمل نزنید و از مواد آرایشی چرب در اطراف چشم خود استفاده نکنید. این اقدامات باعث می شود چسب به کار رفته بهتر عمل کند و فرایند اکستنشن راحت تر انجام شود. 

 

فرایند اکستنشن مژه چقدر طول می کشد؟ 

طول مدت جلسه اکستنشن مژه بستگی به نوع اکستنشن و حجم مورد نظر دارد که این مدت از یک ساعت تا دو ساعت متغیر است. 

 

آیا اکستنشن مژه باعث نابینایی می شود؟ 

در زمان انجام اکستنشن خیلی خیلی مهم است که چسب مورد استفاده هیچ تماسی با چشم نداشته باشد، تماس این چسب با چشم ممکن است باعث نابینایی فرد شود. به هرحال نابینایی بر اثر اکستنشن مژه به ندرت رخ می دهد، چرا که چسب بسیار کمی در این فرایند استفاده می شود. به همین دلیل باز هم توصیه می شود که برای انجام این کار به تکنیسین با تجربه مراجعه کنید. 

به علاوه توصیه می شود تا 48 ساعت پس از اکستنشن مژه از خیس شدن و آب رسیدن به مژه ها اجتناب کنید. در این فاصله می توانید دوش بگیرید، اما از خیس نشدن مژه ها مطمئن شوید. 

اطلاعات مفید از بین انبوه غیر مفید ها...
ما را در سایت اطلاعات مفید از بین انبوه غیر مفید ها دنبال می کنید

برچسب : مژه کار حرفه ای, نویسنده : نسیم جانپور nasim30 بازدید : 118 تاريخ : چهارشنبه 23 آذر 1401 ساعت: 17:17

نام نویسی آزمون سراسری هر ساله در بهمن ماه انجام می گیرد و نحوه ثبت نام نیز به صورت اینترنتی و از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور می باشد. داوطلبانی که در موعد مقرر با ارائه مدارک لازم ثبت نام خود را اینترنتی انجام دهند و کد پیگیری و شماره پرونده دریافت کنند، اجازه حضور در جلسه آزمون را خواهند داشت و فقط برای این دسته از داوطلبان که اطلاعات آنها به طور کامل در سایت سنجش ثبت شده است، کارت ورود به جلسه صادر می شود.
زمان ثبت نام در کنکور معمولا از ده روز قبل اطلاع رسانی می گردد تا داوطلبان بتوانند در این مهلت چند روزه مدارک و اطلاعاتی که جهت ثبت نام نیاز است را تهیه نمایند. این مدارک و اطلاعات شامل مشخصات شناسنامه ای، مشخصات سوابق تحصیلی، مشخصات محل سکونت و ... هستند که همگی باید کاملا دقیق و درست درج شوند.
 
یکی دیگر از مدارک لازم برای ثبت نام در آزمون ساسری، شناسنامه است زیرا باید اطلاعاتی از شناسنامه در سایت سنجش به ثبت برسد. در فرایند نام نویسی اینترنتی کنکور، داوطلبان ابتدا عکس خود را اسکن می کنند و سپس به فرم ثبت نام هدایت می شوند. فرم کنکور بیشتر از ۵۰ بند دارد که حدود ۱۰ بند اول آن را باید با اطلاعات خواسته شده از داخل شناسنامه تکمیل کرد.
بنابراین داشتن شناسنامه برای نام نویسی کنکور الزامی است و بدون دانستن و مشاهده اطلاعات داخل شناسنامه، نمی توان ثبت نام کرد. همچنین در پاسخ به این سوال که آیا نداشتن شناسنامه عکسدار برای ثبت نام کنکور مشکلی پیش می آورد یا خیر لازم است بدانید که این مدرک در سایت سنجش اسکن نمی شود و نیازی به عکسدار بودن شناسنامه نیست. بنابراین اگر شناسنامه جدید و عکسدار ندارید، نگران نباشید زیرا شما می توانید با موفقیت ثبت نام آزمون انجام دهید.

نوبت اول ثبت نام کنکور سراسری سال جاری از 8 آبان شروع و تا 14 آبان ادامه داره و ثبت نام نوبت دوم این آزمون از 15 ال 21 فروردینه. داوطلبا فرصت دارن در مهلت تعیین شده با ورود به سایت سنجش، فرم اینترنتی ثبت نام رو پر کرده و خودشون رو برای این رقابت بزرگ آماده کنن. اما با توجه به حساس بودن فرایند ثبت نام کنکور، داوطلبا باید قبل از هر اقدامی، اول دفترچه راهنمای ثبت نام کنکور رو مطالعه کرده تا علاوه بر اطلاع از شرایط، از مدارک لازم برای ثبت نام کنکور سراسری هم مطلع بشن و این مدارک رو تا روز ثبت نام آماده کنن.

 

یکی از مدارک لازم برای ثبت نام کنکور سراسری داشتن کارت ملیه که شاید با توجه به طولانی بودن فرایند دریافت این کارت، خیلی از داوطلبا که هنوز موفق به دریافت اون نشدن و یا اقدامی برای دریافت اون نکردن رو دچار نگرانی کنه و براشون سوال پیش میاد که آیا برای ثبت نام کنکور کارت ملی لازم است؟

 

در پاسخ به این افراد باید گفت که امکان ثبت نام در کنکور بدون کارت ملی وجود داره. تنها اطلاعاتی که شما از این کارت، در زمان ثبت نام کنکور احتیاج دارین، شماره ملی شماست که شاید جالب باشه بدونین که شماره کارت ملی با شماره شناسنامه دانش آموزا کاملا یکسانه. یعنی داوطلبا در زمان ثبت نام کنکور فقط به شماره کارت ملی خود احتیاج دارن و با نداشتن کارت ملی هم امکان ثبت نام برای این افراد وجود داره. پس اصلا نگرانی از بابت نداشتن کارت ملی برای ثبت نام کنکور نداشته باشین.

8 وسیله مهم و ضروری برای ورود به جلسه کنکور

وسایل کنکور 1401 شامل موارد زیر هستند و به داوطلبان توصیه می شود داوطلبان تمامی وسایل را از شب قبل فراهم آورند و سر جلسه کنکور به همراه داشته باشند.

  1. کارت ورود به جلسه
  2.  کارت ملی و شناسنامه
  3. ساعت مچی
  4. مداد نرم
  5. پاک کن
  6. مداد تراش
  7. دستمال کاغذی
  8. بطری آب و یا آبمیوه
  9.  
اطلاعات مفید از بین انبوه غیر مفید ها...
ما را در سایت اطلاعات مفید از بین انبوه غیر مفید ها دنبال می کنید

برچسب : نداشتن شناسنامه در کنکور, نویسنده : نسیم جانپور nasim30 بازدید : 78 تاريخ : سه شنبه 22 آذر 1401 ساعت: 16:16

لیزر موهای زائد چقدر موثر است؟
لیزر موهای زائد تنها راه حذف موهای زائد است. اگر لیزر به شکل صحیح یعنی با استفاده از دستگاه‌ها و برنامه‌ی درمانی مناسب انجام شود، اثرات دائمی و چشمگیری دارد. ولی چیزی که باید بدانید این است که در  بهترین مرکز لیزر در فردیس نمیشود همه‌ی موهای زائد را از بین برد و ممکن است ۱۰ تا ۴۰ درصد موهای زائد بعد از اتمام دوره‌ی درمانی باقی بمانند.

پس در مجموع اثرات لیزر به این شکل است که …

۶۰ تا ۹۰ درصد موهای زائد برای همیشه حذف می‌شوند.
۱۰ تا ۴۰ درصد موهای زائد باقی می‌مانند.
دو عبارت بالا برای بیشتر متقاضیان صدق می‌کند. عواملی هستند که روی نتایج نهایی لیزر تاثیر می‌گذارند که کمی جلوتر به آن پرداخته‌ایم. قبل از آن بگذارید توضیح دهیم که چرا ۱۰ تا ۴۰ درصد موهای زائد بعد از اتمام دوره‌ی درمانی باقی می‌مانند.

چرا نمی‌توان ۱۰۰ درصد موهای زائد را از بین برد؟
فولیکول‌ها برای ساخت هر تار مو، باید از سه فاز عبور کنند. فولیکول در طی سه فاز این چرخه، یک تار مو را می‌سازد و از دست می‌دهد. هر فولیکول از ابتدا و تا انتهای عمرش بارها این چرخه را طی می‌کند.

سه فاز چرخه‌ی رشد مو شامل موارد زیر است:

فاز رشد یا آناژن: ۸۰ تا ۹۰ درصد موهای زائد در آن واحد در این فاز قرار دارند. فولیکولی که در فاز آناژن به سر می‌برد، در حال ساخت مو است و تار موی ساخته شده در فولیکول، دارد رشد می‌کند.
فاز موقت یا کاتاژن: در این مرحله رشد مو متوقف شده و ارتباط پیاز مو با فولیکول قطع می‌شود.

خطرات و عوارض لیزر موهای زائد برای مردان
بسیاری از مردم دنیا تصور می کنند که با انجام لیزر درمانی، به بافت های بدن، سیستم تناسلی و غدد لنفاوی آسیب بسیار زیادی وارد می شود. اما باید بگوییم که چنین باوری غلط است. مردان که از پوست و موی ضخیم تری نسبت به خانم ها برخوردار هستند و مسلما زمان بیشتری برای لیزر موهای بدن خود نیاز دارند، ممکن است در طول درمان خود با برخی عوارض محدود مواجه شوند. از جمله این عوارض لیزر موهای زائد برای مردان باید به موارد زیر اشاره کنیم:

ایجاد تاول های پوستی و بروز عفونت پس از لیزر درمانی در محل لیزر( این مورد از عوارض لیزر موهای زائد برای مردان نادر بوده و معمولا در صورتی اتفاق می افتد که پزشک مورد نظر از مهارت و تخصص لازم برخوردار نبوده باشد، یا محل لیزر درمانی استریل نباشد).
ایجاد التهاب پوستی به صورت مقطعی
احتمال پوسته پوسته شدن منطقه لیزر شده در دبن که پس از مدتی با انجام برخی مراقبت های لازم برطرف می شود و به هیچ عنوان خطرناک نیست.
تغییر در رنگدانه های پوست که از جمله عوارض لیزر درمانی هم در خانم ها و هم در آقایان است. البته لازم است بیان کنیم که این مورد از عوارض لیزر موهای زائد برای مردان کوتاه مدت بوده و پس از گذشت مدت زمان محدودی مجددا پوست به رنگ اولیه خود باز می گردد.
تمامی این عوارض یاد شده برای آقایانی که اقدام به لیزر درمانی می کنند، معمولا زمانی دیده می شود که نکات بهداشتی توسط خود شخص و پزشک رعایت نشده باشد. از این رو برای کاهش عوارض لیزر موهای زائد برای مردان بهترین روش مراجعه به بهترین مرکز لیزر مو و لیزر درمانی زیر نظر پزشک باتجربه و متخصص است

اگرچه به صورت کلی لیزر موهای زائد فرایندی ایمن تلقی می‌شود، اما پزشکان و متخصصان پوست، مو و زیبایی معمولا به خانم‌ها توصیه می‌کنند از انجام این کار در زمان بارداری پرهیز کنند. چرا که هیچ تحقیقاتی انجام نشده است که ثابت کند این فرایند برای مادر و فرزند خطری ندارد. از این رو که اطلاعات کاملی در این زمینه وجود ندارد، پزشکان سعی می‌کنند جانب احتیاط را رعایت کنند.

نکته مهم دیگری که باید به آن اشاره کرد این است که شواهدی دال بر این که لیزر موهای زائد بر شانس حاملگی تاثیر می گذارد یا نه، وجود ندارد. اگر قصد بارداری دارید، قبل از شروع فرایند لیزر حتما با پزشک خود مشورت کنید.

انواع عوارض لیزر
 pasokheto.ir قرمزی و التهاب: قرمزی پوست بعد از انجام لیزر در اطراف ناحیه تحت عمل، عارضه‌ای طبیعی است که در اکثر موارد رخ می‌دهد و بعد از چند روز خود به خود برطرف می‌شود.
پوسته پوسته شدن: کبودی خفیف و پوسته پوسته شدن پوست اطراف محل درمان؛ که بعد از چند روز ناپدید می‌شود. همچنین درد، احساس سوزن سوزن شدن و بی حسی در اطراف محل لیزر شده طبیعی است و در روزهای اول بروز می‌کند. البته جای نگرانی خاصی نیست چرا که همه‌ این موارد به دلیل تحریکات پوستی بوده و نیاز به اقدام خاصی ندارند و خود به خود بهبود پیدا می‌کنند.
تغییر در رنگ پوست: بعد از انجام لیزر ممکن است در اطراف محلی که آفتاب‌سوخته و به رنگ قهوه‌ای در آمده بوده است؛ پوست بنفش رنگ شود.
آسیب دیدن چشم: لیزر در موارد نادری ممکن است سبب آسیب به چشم‌ها شود. بنابراین لازم است که فرد مراقبت‌های ضروری را حین لیزر انجام دهد. مثلا فرد باید از عینک‌های مخصوص برای محافظت چشم استفاده کند.

اطلاعات مفید از بین انبوه غیر مفید ها...
ما را در سایت اطلاعات مفید از بین انبوه غیر مفید ها دنبال می کنید

برچسب : لیزر موهای زائد, نویسنده : نسیم جانپور nasim30 بازدید : 94 تاريخ : سه شنبه 22 آذر 1401 ساعت: 15:40

اهمیت مدل بینی در جراحی زیبایی بینی چیست ؟

گاه دیده می شود که فردی برای عمل جراحی به جراح بینی مراجعه نموده و از واژه های ؛ از قبیل بینی فانتزی ، عروسکی و غیره استفاده می نماید ، اصرار بر مدلی که شرایط تنفس شما را تحت تأثیر قرار دهد ، بسیار مشکل ساز خواهد بود. گاهی نیز دیده می شود که فرد ، هیچ ایرادی در بینی خود ندارد و تنها به دلیل علاقه به مدلی خاص و البته ناصحیح ، زیر تیغ جراحی می رود ؛ بی گدار به آب زدن در خصوص عمل بینی ، قطعاً نتیجه ای غیر قابل جبرانی برای شما ایجاد خواهد نمود. باید به دنبال بهترین جراح بینی در شهر مشهد باشید.

موضوع مشترک در بین بسیاری از افراد کوچک شدن بینی و البته به صورت افراطی است ؛ توجه نمایید که سایز بینی با توجه به ترکیب چهره او بررسی خواهد شد ؛ این احساسات زودگذر ، گاه کاملاً بی نتیجه بوده و در نهایت ، فرد از چهره خود ناراضی می شود. عمل زیبایی بینی ، به منظور بیش از کوچک نمودن بینی انجام شود ؛ در تنفس شما خلل بزرگی ایجاد می نماید و در طولانی مدت ، احتمال مشکلات تنفسی و گوارشی غیر قابل جبران نیز دیده می شود.

در این فرایند ، مدل و سایز از اهمیت ویژه ای برخوردار است ؛ به عنوان مثال اگر چهره تان بزرگ یا کشیده است ؛ بینی کوچک ، برای شما زیبا نخواهد بود ؛ افرادی که دارای لب های برجسته هستند ، به هیچ عنوان نباید به سمت بینی های خیلی کوچک بروند.

عمل بینی چیست؟

عمل بینی باعث تغییر در فرم و ظاهر بینی می‌شود. تأثیر عمل بینی بر زیبایی بسیار زیاد بوده و به همین دلیل پرطرفدار است. جراحی زیبایی بینی یا رینوپلاستی برای تناسب بینی با صورت انجام می‌شود. جراحی بینی همچنین برای رفع اختلالات تنفسی هم انجام شده و نقص‌های ساختاری در بینی را برطرف می‌کند. سپتوپلاستی یا جراحی انحراف بینی از این دست جراحی‌ها می‌باشد. به‌طورکلی با عمل بینی می‌توان معایب و مشکلات زیر را برطرف کرد.

  • هماهنگی بین اندازه بینی و صورت
  • کاهش پهنای بینی و اصلاح موقعیت سوراخ‌های بینی
  • قوز روی تیغه بینی یا فرورفتگی آن
  • اصلاح نوک بینی بزرگ یا افتاده
  • کاهش اندازه سوراخ‌های بزرگ بینی
  • اصلاح عدم تقارن بینی

عمل زیبایی بینی یک عمل جراحی معمول است که توسط متخصص جراحی پلاستیک و متخصص جراحی گوش و حلق و بینی و جراح بینی انجام می‌شود. این عمل نیاز به بستری ندارد و شما می‌توانید صبح عمل بینی انجام دهید و تا بعد از ظهر به خانه برگردید. در حین جراحی زیبایی بینی بیمار تحت بیهوشی عمومی قرار می‌گیرد. به همین دلیل، فرد هیچ دردی در حین جراحی زیبایی بینی احساس نمی‌کند. اما بعد از آن چطور؟

بیماران در مورد جراحی بینی سؤالات زیادی دارند، در مورد آنچه در حین جراحی و مراقبت‌های بعد از عمل. داشتن اطلاعات واضح در مورد روند بهبودی پس از جراحی زیبایی بینی و اقدامات لازم برای به حداقل رساندن درد و ناراحتی به سپری کردن دوران نقاهت کمک می‌کند.

سن جراحی زیبایی بینی

به دلیل اینکه رشد بینی تا سنین بالاتر امکان پذیر است، انجام جراحی بینی در نوجوانی به هیچ عنوان توصیه نمی شود. چرا که با رشد بافت گوشتی بینی، فرم اصلاح شده مجددا تغییر می کند و ظاهر اولیه را نخواهد داشت. این رشد در دختران تا 15 سال و در پسران تا 17 سال ادامه پیدا می کند.

در نتیجه اگر نوجوانان به دنبال جراحی بینی خود هستند، باید تا سن 16 و 18 سالگی صبر کنند. در اینصورت نتیجه عمل تا سالیان سال ثابت خواهد ماند. ناگفته نماند سن قانونی برای جراحی زیبایی بینی 18 سال می باشد و اگر فردی کمتر از سن قانونی اقدام به عمل نمایند باید رضایت ولی و قیم خود (پدر) را داشته باشد.

از طرف دیگر پزشکان توصیه می کنند در سنین بالا که پوست حالت الاستیک خود را از دست می دهد، اقدام به جراحی بینی نکنند. گرچه محدودیت سنی برای این عمل وجود ندارد اما برای کاهش عوارض بیهوشی، داروها، عفونت و رسیدن به نتیجه مطلوب بهتر است در سنین بالا جراحی زیبایی بینی انجام نشود.

جراحی به روش بسته

در قرن 19 پزشکی به نام جان اورلاندو (Jon Orlando Roe) جراحی بینی به روش بسته را به صورت مدرن و امروزی تر انجام داد. او بعد ها به دلیل اینکه اولین جراحی زیبایی بینی را انجام داده بود به پدر عمل زیبایی بینی شهرت گرفت. در حالت کلی دو روش بسته و باز برای جراحی بینی در جهان وجود دارد. بسیاری از جراحان از روش بسته برای جراحی استفاده می کنند. مراجعه کنندگان نیز تمایل زیادی برای انجام عمل بینی به روش بسته دارند. شاید برایتان سوال پیش آمده که دلیل این اتفاق چیست؟

در جراحی بینی به روش بسته تمامی برش ها و زخم ها داخلی و یا پنهان هستند. در نتیجه در بیرون از بینی هیچ گونه برش و بخیه ای مشاهده نمی شود. با این حال جراح هنوز هم به راحتی می تواند به تمام قسمت های بینی دسترسی داشته باشد و تغییرات مورد نظر را اعمال نماید.

اطلاعات مفید از بین انبوه غیر مفید ها...
ما را در سایت اطلاعات مفید از بین انبوه غیر مفید ها دنبال می کنید

برچسب : جراح بینی, نویسنده : نسیم جانپور nasim30 بازدید : 80 تاريخ : دوشنبه 21 آذر 1401 ساعت: 17:13

تحلیل نمونه کارنامه قبولی پزشکی با سهمیه 5 درصدی

کارنامه قبولی پزشکی 1401 سهمیه ایثارگران 5 و 25 درصد ، در این بخش نمونه کارنامه قبولی پزشکی ایثارگران با سهمیه 5 درصدی را خدمت شما می آوریم. این نمونه کارنامه های قبولی پزشکی ایثارگران قبولی افراد در رشته پزشکی با توجه به سهمیه ایثارگران در دانشگاه های پردیس خودگردان و دانشگاه های دولتی را نشان می دهد.

سهمیه  ایثارگران و جانبازان در کنکور ۱۴۰۱

سهمیه ایثارگران در کنکور شامل سهمیه  شهدا، جانبازان با هردرصد جانبازی و آزادگان می باشد که به همسر و فرزندان این عزیزان تعلق می گیرد. سهمیه ایثارگران در کنکور به صورت جداگانه تقسیم بندی می شود، به این صورت که به همسر و فرزندان شهدا، جانبازان ۲۵% و بالاتر و آزادگان، ۲۵ درصد از سهمیه کنکور لحاظ می شود و برای جانبازان زیر ۵% و رزمندگان با حداقل ۶ ماه حضور داوطلبانه در جبهه و خانواده هایشان سهمیه ۵ درصدی در کنکور در نظر گرفته می شود. یکی از شرایط اساسی برای استفاده از سهمیه ایثارگران و جانبازان، کسب ۷۰ درصد نمره آخرین فرد قبول شده در کنکور می باشد. داوطلبان متقاضی سهمیه ایثارگران و جانبازان بایستی با مراجعه به سازمان های مربوطه کد پیگیری ۱۲ رقمی مربوط به سهمیه خود را دریافت کرده و در فرم ثبت نام کنکور لحاظ نمایند.کارنامه کنکور سهمیه ایثارگران 25 درصد را اینجا مشاهده کنید.

نحوه اعمال سهمیه ایثارگران ۵ درصد در کنکور سراسری ۱۴۰۱

اشخاصی که میتوانند از سهمیه ایثارگر ۵درصد استفاده کنند شامل:

  • جانبازان زیر ۲۵ درصد
  • همسر جانبازان زیر ۲۵ درصد
  • فرزندان جانبازان زیر ۲۵ درصد
  •  همسر رزمندگان با حداقل ۶ ماه حضور داوطلبانه در جبهه
  • فرزند رزمندگان باحداقل ۶ ماه حضور داوطلبانه در جبهه

نکته قابل تامل درباره این سهمیه این است که داوطلبان این سهمیه مشمول ۵ درصد ظرفیت هر کد رشته محلی میباشند همچنین قابل ذکر است که داوطلبان صرفا از این سهمیه زمانی میتوانند استفاده کنند که ۷۰ درصد نمره آخرین فرد قبولی را کسب کنند تا این سهمیه برایشان اعمال گردد.

علاوه بر فاکتورهای تاثیرگذار در مرحله انتخاب رشته کنکور  ، آنچه مسیر دستیابی به کسب رتبه قبولی را برای متقاضیان سهمیه ایثارگران 25 درصدی هموار می کند و تاثیر بسزایی در نحوه انتخاب رشته کنکور سراسری 98 خواهد داشت بررسی رتبه و کارنامه قبولی داوطلبان سال گذشته می باشد که در صورت دسترسی به آخرین رتبه و نمونه کارنامه های قبولی کنکور سراسری 98  و مقایسه رتبه خود با داوطلبان سال گذشته سبب می شود چینش انتخاب های خود را به بهترین شکل ممکن انجام دهند . 

بنابراین به جهت حساسیت مرحله انتخاب رشته در این مقاله تصمیم گرفتیم چندین نمونه از آخرین رتبه و کارنامه قبولی سهمیه ایثارگران 25 درصدی 98 - 99 در دوره روزانه و پردیس خودگردان گروه آزمایشی تجربی در اختیار داوطلبان قرار داده شده است 

نمونه کارنامه سهمیه ایثارگران 25 درصد رشته مامایی

دانشگاه محل قبولی

دانشگاه علوم پزشکی یزددانشگاه علوم پزشکی کردستان – سنندج

دانشگاه علوم پزشکی زابل

رتبه در سهمیه 

459348125958

رتبه کشوری

14259

16937

20520

ادبیات فارسی

40

41

24

عربی

3428

58

معارف

2845

68

زبان انگلیسی

3222

16

زمین شناسی

5

10

ریاضیات

2531

15

زیست شناسی

2728

34

فیزیک

1020

29

شیمی

3039

18

 

اطلاعات مفید از بین انبوه غیر مفید ها...
ما را در سایت اطلاعات مفید از بین انبوه غیر مفید ها دنبال می کنید

برچسب : ایثارگران 25 درصد, نویسنده : نسیم جانپور nasim30 بازدید : 79 تاريخ : شنبه 19 آذر 1401 ساعت: 19:33

این روزها شاهد شرایط متفاوتی هستیم که به علت شیوع ویروس کرونا در کشور حاکم می باشد و تمامی فعالیت ها و چرخه های اقتصادی، آموزشی و… کشور را با مشکلات جدی رو به رو نموده است. اما سیستم آموزشی کشور، برای فعالیت های آموزشی مدارس و دانشگاه ها راه حل های مختلفی را در نظر گرفته است تا بتواند آسیب های ناشی از تعطیلی مدارس و تعطیلی دانشگاه ها را به حداقل رساند.

در پی استقبال دانش آموزان و والدین آن ها از پخش کلاس دانش آموزان در تلویزیون، وزارت آموزش و پرورش تصمیم گرفت دامنه آموزش از راه دور مدارس را گسترش دهد. از همین رو سامانه ای با عنوان “شاد” را به منظور برگزاری کلاس های مجازی ایجاد کرده است. در آپدیت جدید این اپلیکیشن، کاربران به ویژه دانش آموزان نابینا و کم بینا با استفاه از ابزار eSpeakNG می توانند از امکانات شاد و پشتیبانی شاد به صورت صوتی استفاده کنند.

سایت شاد، سامانه ای است که به صورت اختصاصی از سوی آموزش و پرورش راه اندازی شده است. این سامانه، از طریق برنامه شاد ارائه خدمات می کند. در حال حاضر، تمامی معلمان، دانش آموزان و مدیران مدارس می توانند از امکانات برنامه شاد بر روی گوشی های هوشمند خود استفاده نمایند.

در حال حاضر، تنها نسخه ای که از برنامه شاد دانش آموزی به نشانی اینترنتی shad.ir وجود دارد، نسخه اندروید می باشد و دانش آموزانی که دارای گوشی های هوشمند آیفون می باشند، نمی توانند برنامه شاد آموزش و پرورش را بر روی گوشی های خود نصب کنند، اما می توانند از نسخه تحت وب اپلیکیشن شاد بر روی کامپیوتر و یا گوشی های هوشمند آیفون خود استفاده کنند.

در صورتی که قصد برنامه شاد را دارید، می توانید از طریق سایت www.shad.ir و یا لینک زیر آخرین به روز رسانی برنامه شاد را دانلود کنید. دقت داشته باشید که برای دانلود برنامه شاد، حتما اطمینان حاصل کنید که آخرین نسخه از این برنامه را دانلود می کنید، چرا که در هر یک از به روز رسانی های شاد، امکانات مختلفی به سامانه شاد اضافه می شود.

 

وزارت آموزش و پرورش به دنبال استقبال از آموزش از راه دور علاوه بر برنامه های منظم تلویزیون به دنبال منسجم کردن کلاس های درس شبکه های اجتماعی برای همه دانش آموزان و همه مدارس بود، به همین دلیل مدیران مدارس باید با ورود به سامانه دانش آموزی shad.medu.ir شبکه اجتماعی مد نظر را انتخاب نموده و سپس با ایجاد کانال و گروه های مربوط برای هر درس و یا هر کلاس معلمان مربوط را انتخاب نمایند.

راحل ثبت نام و استفاده از سامانه شاد

توجه داشته باشید که فرایند ورود به شبکه اجتماعی دانش آموزان یا همان سامانه شاد می بایست طی سه مرحله از سوی مدیر مدرسه، معلمان و دانش آموزان صورت گیرد. پیش نیاز ثبت نام نیز همانطور که بیان شد نصب یکی از نرم‌افزار های سروش، آی گپ، بله، گپ و روبیکا که توسط مدیر مدرسه انتخاب می‌شود در تلفن همراه یا رایانه می باشد. بنابراین اولین اقدام را برای استفاده از این سامانه می بایست مدیر مدرسه انجام دهد و با استفاده از سامانه سناد که در قسمت قبل توضیح داده شد یکی از پیام رسان های داخلی را انتخاب نماید. همچنین در همین سامانه معلم و کلاس های تشکیل شده را تعیین می نماید. پس از این اقدامات پیام رسان منتخب خود را بر روی سیستم خود نصب نموده و بات شاد را در این پیام رسان اجرا و نقش مدیر را انتخاب می نماید و مراحل احراز هویت را انجام می دهد.

 

اطلاعات مفید از بین انبوه غیر مفید ها...
ما را در سایت اطلاعات مفید از بین انبوه غیر مفید ها دنبال می کنید

برچسب : شاد, نویسنده : نسیم جانپور nasim30 بازدید : 98 تاريخ : پنجشنبه 17 آذر 1401 ساعت: 17:38

ویژگی های بهترین آرایشگاه زنانه و عروس 

-مهارت لازم و رضایت مشتریان قبلی

-رعایت نظافت و بهداشت محیط و تجهیزات

-قیمت وهزینه خدمات مطابق با نرخ اتحادیه آرایشگاه های تهران

-کیفیت محصولات و استفاده از تجهیزات مناسب

1-مهارت لازم و رضایت مشتریان قبلی:

اولین ویژگی یک آرایشگاه خوب، مهارت و تجربه آرایشگر است. که این ویژگی تنها با میزان رضایت مشتریان قبلی و نظر آنها سنجیده میشود.

2-رعایت نظافت و بهداشت محیط و تجهیزات آرایشگاه:

با توجه به شیوع بیماری های واگیردار و اینکه آرایشگاه های شلوغ محلی پرخطر به حساب می آیند.توصیه می کنیم هرگز به آرایشگاه هایی که فاقد سیستم نوبت دهی هستند و به صورت مداوم محیط شلوغی دارند مراجعه نکنید.

https://pasokheto.ir/parand/best-hairdresser-in-parand/

3-قیمت و هزینه خدمات مطابق با نرخ اتحادیه آرایشگاه های تهران:

اگر به آرایشگاه های تهران سری زده باشید متوجه می شوید که بعضی از آرایشگاه ها نرخ مشخصی برای ارائه خدمات ندارند و اکثرا فاقد نرخنامه مشخص می باشند.یکی از ویژگی های بهترین آرایشگاه نصب نرخنامه در معرض دید عموم مشتریان است.

4-کیفیت محصولات و استفاده از تجهیزات مناسب:

یک آرایشگاه خوب را از تجهیزاتی که در آن استفاده می شود می توان شناسایی کرد .تجهیزات بروز و کارآمد را با یکبار مراجعه به آرایشگاه میتوان تشخیص داد.

ارائه خدمات متنوع به مشتریان

یکی دیگر از مزایای این سالن، ارائه خدمات مختلف و متنوع به مشتریان است. این امر نشان دهنده حرفه ای بودن آرایشگاه است. به عنوان مثال ارائه خدمات ماساژ و اسپا در بخشی از سالن نشان دهنده حرفه ای بودن آن است.

5- قیمت و هزینه مناسب

یکی دیگر از مزایای این سالن در نظر گرفتن قیمت مناسب برای مشتریان است. این مبلغ بستگی به موادی است که استفاده می شود. قیمت های این سالن با توجه به کیفیت کار  و متناسب با حجم کار شما مشخص می شود.

6- محیط و فضای سالن

از نکات مهم دیگری که در انتخاب سالن زیبایی باید به آن دقت کنید محیط و فضای سالن است.  سالن های حرفه ای مانند سالن زیبایی تهرانپارس شرقی معمولا محیط و فضای خوبی را برای مشتریان خود فراهم می کنند.

7- وجود نیروهای متخصص و حرفه‌ای در سالن

با توجه به اینکه همه دوست دارند از بهترین خدمات میکاپ و آرایشی بهره مند شوند، نیروهای متخصص این سالن این امکان را برای شما فراهم می کنند.  به‌روز هستند و نیروهای آنها به روش‌های استفاده از مدل‌های جدید آرایش و پیرایش تسلط دارند.

8- استفاده از تکنولوژی‌ها و فناوری‌های مدرن

به طور کلی امروزه به کارگیری امکانات و تجهیزات مدرن در بازارهای مختلف مخصوصا آرایشگاهها امری ضروری و غیرقابل انکار است.  pasokheto.ir به این ویژگی در حرفه آرایشگری نیز توجه خاصی می شود و همه نکات مربوط به آن نیز رعایت می شود. سالهای زیبایی مدرن معمولا از تکنیک‌ها و روش‌های قدیمی استفاده نمی‌کند و  تمام تلاش خود را در جهت به روز بودن روش‌ها و متدها انجام می‌دهند تا از دنیای مدرن و پیشرفته دور نباشد. به عنوان مثال برای بازاریابی از تکنیک‌های جدید استفاده می‌نمایند و یا در اکثر سوشیال مدیاها فعال هستند. این آرایشگاهها از ابزارها و وسایل مدرن و پیشرفته جهت خدمات‌رسانی استفاده می‌کنند.  این امر جلب رضایت مشتری و ایجاد محبوبیت بین آنان را به دنبال دارد. سالن زیبایی تهرانپارس شرقی نیزتمام تلاش خود را می‌کند تا با هر سلیقه‌ای که در مشتریان وجود دارد خود را منطبق نگه دارد.

قیمت و هزینه خدمات مختلف در آرایشگاه خوب

در بخش‌های قبلی گفتیم که سالن‌های خوب از شما هزینۀ بیشتری دریافت می‌کنند. این هزینه بیشتر به‌واسطه استفاده از مواد باکیفیت‌تر و تجهیزات بهتر است؛ باوجوداین، برای انتخاب آرایشگاه مناسب باید به جیب‌تان هم دقت کنید. آرایشگاهی که با بودجه‌بندی‌تان تناسب ندارد، گزینه خوبی برای مراجعه مداوم نخواهد بود. پس به‌دنبال سالنی باشید که با نیازها و بودجه‌تان سازگاری بیشتری دارد. واقعیت این است که این موضوع تا حد زیادی به سبک زندگی و برنامه‌ریزی‌های شخصی‌تان وابسته است.

اما ازآنجاکه مراجعه به آرایشگاه برای دریافت خدمات مختلف می‌تواند به یک روتین و برنامه دائمی خوشایند برای‌تان بدل شود، بهتر است که جایی را انتخاب کنید که توانایی پرداخت هزینه‌هایش را داشته باشید. مثلا وجود یک برنامه ثابت در ماه برای مرتب‌کردن ابروها و موها، دریافت خدمات ناخن و پوست و…، برنامه‌ای جذاب است و در صورتی ممکن خواهد بود که بتوانید از پس هزینه‌هایش برآیید. پس یک آرایشگاه خوب و مناسب بودجه‌تان پیدا کنید تا هر ماه با مراجعه به آن، برنامه‌ای جالب و مفرح برای خودتان ترتیب بدهید و سبک زندگی خود را متنوع‌تر کنید.

اطلاعات مفید از بین انبوه غیر مفید ها...
ما را در سایت اطلاعات مفید از بین انبوه غیر مفید ها دنبال می کنید

برچسب : آرایشگاه پرند, نویسنده : نسیم جانپور nasim30 بازدید : 107 تاريخ : پنجشنبه 17 آذر 1401 ساعت: 16:28